Hoera, ik blog voor Noorderzon!



Zoals jullie weten mag ik schrijven voor ‘Noorderzonblog’. Voor wie niet weet wat Noorderzon is, even een intro; Noorderzon is een jaarlijks terugkerend festival in –en rond het Noorderplantsoen in Groningen.
‘Nu - 21 jaar later - is Noorderzon uitgegroeid tot een internationale kunstenmanifestatie met 135.000 bezoekers en een naam die ook ver buiten Nederland bekend is (bron: noorderzon.nl).’
Dus zeker de moeite waard voor een bezoek.

Jullie snappen waarom ik zo blij ben dat ik mag bloggen voor dit festival. Zelf heb ik zes jaar in een zijstraat van het Noorderplantsoen gewoond en tijdens Noorderzon keek ik elk jaar weer jaloers naar de vele vrijwilligers, bijvoorbeeld achter de bar of bij de kaartverkoop.
Nu ben ik zelf ook vrijwilliger en nog wel als schrijver!

Op een maandagmiddag, eind juni, heb ik mijn eerste blogmeeting. Ik neem een uurtje vrij van mijn werk en licht gespannen, maar opgetogen, fiets ik naar het hoofdkantoor van Noorderzon.
De andere bloggers druppelen binnen; we schudden klamme handen, dopen ons theezakje iets te vaak in het hete water en rommelen in onze tassen.

‘Waarover wil je schrijven?’
Ik vertel over mijn buurt –en Noorderzonervaring, mijn passie voor het schrijven van korte verhalen en columns en dat dus van mij een combinatie hiervan verwacht kan worden. Gelukkig, de blogleidster knikt en maakt aantekeningen.
Mijn mede-bloggers verdelen de interviews, video opnames en de recensies. Dit wordt mooi! 

Inmiddels heb ik mijn rooster ingeleverd, al mijn ideeën verzameld en het programma van Literaturia uit mijn hoofd geleerd.
Kortom, ik ben er klaar voor!

De speelweide

Terras 'De Dwergen'


Reacties

Populaire posts van deze blog

Zeg een hoi!

Help! Wij schrijvers worden vermoord door de emoticon

150 spannende woorden. Een eitje!