Zeer kort verhaal: 'Eeuwige roem'

Omdat het vandaag een mooie datum is voor een blog.

Onlangs deed ik (tegen alle beloftes in) weer eens mee met een schrijfwedstrijd. Een zeer kort verhaal, n.a.v. een optreden van The three Al's in Grand Theatre. Hieronder lees je mijn 200 woorden die ik instuurde.

Eeuwige roem (door Janneke Heimweg)

'Potdicht! En alles is donker.’ Ik kijk onze bassist aan. Dit kan niet waar zijn.

'Laat mij eens, jullie meisjes...' De lach van Joost galmt door de verlaten straat. Waar is iedereen? Ons publiek, de wachtrij.  
Vanuit de Transporter klinkt nog meer gelach, dat indrinken gaan we afschaffen. Het is verdomme Eurosonic, the real shit.
We moeten onszelf serieus nemen, als we tenminste willen dat anderen hetzelfde doen. Na vanavond zullen we eindelijk beroemd zijn.
'Zie je nou wel, ik zei het toch.' Ik kijk om me heen, is er echt niemand?
Joost rukt nog harder aan het rolhek. Duwt dan zijn hand door een opening en ramt op de deur erachter. Geen beweging, geen geluid. Nergens licht, het poppodium lijkt een spookhuis.
Ik zie hoe de wangen van Joost steeds roder worden. De combinatie van vrieskou, drank en frustratie is duidelijk zichtbaar. 'Godver! Ze zeiden dat we hier konden spelen vanavond.' Hij kijkt me aan, zijn ogen vochtig. De vrieskou.

'Hé jongens, doe open! Ik hou het niet meer.' Onze soundman steekt de straat over, onder elke arm een enorme speaker.

‘Het gaat niet door.’
‘Klets niet, het is verdomme Eurosonic. Laat me er langs.’
'Dicht’, zegt Joost.

‘Potdicht.’



Reacties

Populaire posts van deze blog

Zeg een hoi!

Help! Wij schrijvers worden vermoord door de emoticon

150 spannende woorden. Een eitje!