Bekentenis van een wannabe schrijver


Ik moet wat kwijt, een bekentenis. Ik heb mijn thrillermanuscript ‘Cum Laude’ verwaarloosd. Afgelopen zomer heb ik (tegen al mijn beloftes in) geschreven aan een nieuw project. Ik leek wel gek!

Nieuwe liefde
Mijn nieuwe schrijfliefde is mijn plan voor het Hendrik de Vriesstipendium 2013.
Tweejaarlijks is de gemeente Groningen op zoek naar nieuw literair talent. Aan twee talenten wordt een beurs van maar liefst €6000,- toegekend om hun schrijfproject te financieren.
De deadline is inmiddels verstreken dus nu kan het nagelbijten beginnen.

Te groen
Twee jaar geleden deed ik ook mee, maar werd toen niet uitgekozen (logisch hoor, als ik zie wat ik toen indiende) omdat ik nog ‘weinig in het literaire veld had gepresteerd’ (jurycommentaar).
Dus dit jaar een nieuwe poging, en gelijk de laatste aangezien de leeftijdsgrens van 35 wordt gehanteerd.
Spannend dus.

Kan ik dat?
Toch was ik niet zeker over mijn deelname. Ik twijfel(de) of ik aan twee manuscripten tegelijk kan werken. Eerst dacht ik ‘nee’, zette de gedachte om mee te doen aan het stipendium uit mijn hoofd en dook weer in het wel en wee van Juul uit ‘Cum Laude’.
Maar er knaagde iets, in mijn hoofd en in mijn onderbuik. Want ja, inmiddels heb ik mezelf meer laten zien in het schrijfwereldje en bovendien was dit dus mijn laatste kans.
Ik praatte ik er over.

Doe het!
De conclusie was simpel, meedoen! En ‘Cum Laude’ dan, piepte ik nog? De een zei, in de la ermee. Een ander zei, je kunt aan twee projecten tegelijk werken.
Zelf weet ik nog niet hoe ik dat ga doen. Maar hè, eerst zal ik toch dat stipendium in de wacht moeten slepen. En hoe groot is die kans nou, als ik heel realistisch ben…

Maar ik ga er voor. En als ik niet win ga ik vrolijk verder met ‘Cum Laude’ en is er nog geen man overboord.
Toch?

(Oké, dan moet ik wel even flink slikken.)



Reacties

  1. Hoi Janneke,

    Ik heb je een liebster award gegeven (zie mijn blog). Ik hoop dat je 'm in ontvangst wilt nemen.

    groeten Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Zeg een hoi!

Help! Wij schrijvers worden vermoord door de emoticon

150 spannende woorden. Een eitje!