Wat moet een schrijver op een zomerfestival?


Uitzicht vanaf het muziekpodium op de plantsoenvijver
De komende tijd (van 16-08 t/m 26-08) zal mijn blog in het teken staan van het Noorderzon festival. Voor verschillende sites mag ik hierover bloggen, en recensies schrijven.
Hoera, het is dus feest de komende twee weken. Want het schrijven over dit festival betekent dus dat ik ook veelvuldig al dit moois ga bezoeken en beleven.

Inmiddels heb ik een voorlopige planning gemaakt, vrienden ingeschakeld en oppas geregeld. Ik ben er zo goed als klaar voor!

Hieronder geef ik jullie een indicatie van de interessante voorstellingen. Allereerst natuurlijk Literaturia, als lees- en schrijffreak, is dit podium voor mij natuurlijk een must.

1) Annemarie de Gee - Kamermensen (PREMIERE)
Kamermensen is de theatervoorstelling van het gelijknamige prozadebuut van theatermaker Annemarie de Gee. In september 2012 verschijnt haar verhalenbundel Kamermensen bij Atlas Contact.

2) De Jagers (Renske Jonkman, Eva Meijer, Sterre van Rossem, Delphine Lecompte en Flux) - Thanatos & Eros. In twee voorstellingen verkennen de jagende schrijfsters, de thema's thanatos en eros.
Zij worden op piano begeleid door Irene Wiersma, dichteres en het kloppend hart van de Groningse formatie Flux.

3) Die Toffe Gasten - Super en Geweldig (PREMIERE)
Het cabareteske schrijversduo, Karel ten Haaf en Stefan Nieuwenhuis uit Groningen, presenteren o.a. hun overzichtswerk Broeder Hans en de 280-delige dichtbundel Kommavarianten, die beide binnenkort bij Uitgeverij Kleine Uil verschijnen.

Natuurlijk is er nog veel meer te beleven in de Desdemona tent op Noorderzon, zie hier het volledige programma van Literaturia. 

In Het Paleis wordt Noorderzon gevierd met het programma ‘Net Naast Noorderzon’. Tien dagen feest met tentjes, rare karren, een bikini haken of breien en nog veel meer.
Ook zijn er voordrachten van de Schrijversvakschool Groningen en gaat men Privé bij Passage (in het kantoor van Uitgeverij Passage)

Jullie begrijpen, de komende tijd ga ik feesten én schrijven. Wat wil een mens nog meer!



Reacties

Populaire posts van deze blog

Zeg een hoi!

Help! Wij schrijvers worden vermoord door de emoticon

150 spannende woorden. Een eitje!