Noorderzonder Janneke


Voordat ik begon met mijn Noorderzon blogavontuur had ik mijzelf beloofd dat mijn kinderen niets te kort zouden mogen komen in deze feestelijke elf dagen.
Tot halverwege deze week ging alles naar wens, ik heb meerdere voorstellingen kunnen bezoeken en dito columns/ blogs mogen schrijven. De planning voor de rest van de week was tot op de minuut ingevuld, dus niets aan de hand.
En toen besloot dochterlief, bijna 1 jaar, om ziek te worden. Een nietsontziende buikgriep heerste. Een voor een schrapte ik de Noorderzon- en, misschien nog wel erger, de ‘Net Naast Noorderzon’ activiteiten.

Voor gisteravond had ik hulptroepen ingeschakeld, want dan zou Beno Hofman ‘iets doen met trams’ (de dichtbundel ‘Vertrek & Aankomst’ was al gepresenteerd (helaas ook zonder mij). Gewapend met de dichtbundel (gewonnen via twitter, hoe toevallig) en mijn moleskine fietste ik opgetogen naar Het Paleis.

Een heuse muziekband ruimt zojuist zijn installatie op, bezoekers praten enthousiast na op de welbekende rode picknickbanken en op het plein bij de deur breit ‘Het Ebbingekwartier breit’ haar laatste steken op de pen. Hier heeft duidelijk iets heel gezelligs plaatsgevonden de afgelopen uren, het programma ‘Net Naast Noorderzon’ (dagelijks van 16.00- 18.00 uur) moet een geweldig succes zijn.

Ik vraag een medewerkster van de Brasserie naar het programma van Beno Hofman, ze meldt me dat Beno niet komt vanavond. Wat een pech! Op de site van Noorderzon staat dat Beno t/m donderdag (en het is nu echt donderdag) optreedt in de Brasserie. Ik slik mijn teleurstelling weg terwijl de medewerkster verteld dat de Schrijversvakschool wel optreedt vanavond.

Dan zie ik de baas van Uitgeverij Passage zitten, hij zwaait en vraagt als eerste wanneer hij mij weer ziet bij zijn literaire programma ‘Privé bij Passage’. Ik vertel over het zieke kind, de teleurstelling moet op mijn gezicht te lezen zijn. Gelukkig heb ik afgelopen vrijdag Lupko Ellen en Renée Luth wel mee mogen maken en dat was in een woord, INSPIREREND.

Wanneer ik de uitgever vertel dat ik graag Jan Veenstra (ik heb onlangs zijn boek ‘Here Weg’ mogen recenseren) had willen ontmoeten, ‘die was toch vanmiddag bij jou in het programma?’, wil het grote toeval dat Jan naast de uitgever (met de rug naar mij toe) zit. Hoera! Ik schud zijn hand en we maken een praatje.
Toch nog een mooie avond.

Dus hieronder het resterende deel van het programma ‘Privé bij Passage’ (van 17.00-18.00 uur) en voor de rest komt allen. Het kan nu nog, van 16.00-18.00uur in het Paleis in Groningen.

Omdat ik het schrijven niet laten kan, hier toch even snel (tussen de spuitluiers door) een blog.

Prive bij Passage:
vrijdag: Bill Mensema & Irene Wiersma
zaterdag: Diana Ozon & Marcel de Jong
zondag: afsluiting met Willm Jan van Wijk.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zeg een hoi!

Help! Wij schrijvers worden vermoord door de emoticon

150 spannende woorden. Een eitje!