En dan gaan we nu naar de GAP (sportblog)

Euuh...? Zo stond ik er vanochtend weer eens bij, in de sportschool waar ik alweer een half jaar in de touwen hang.
Spieren kweken. Ja deuh, zul je denken, wat moet je er anders? Nou zo simpel is het dus niet kan ik je vertellen.
In dat half jaar heb ik heel wat apparaten gezien, gevoeld en vervloekt. Want eigenlijk is er geen zak aan, dat hele fitness. Maar ja, je bent te dun en je wilt wat.

Nu ben ik, als ik heel eerlijk ben en dat mag ik hier want dit is mijn eigen blog... zo, niet zo’n sporter. Ik schrijf liever. Maar ja, zitten is het nieuwe roken....
Iedere keer als ik bij de sportschool (met name van oude, superfitte dames die zwetend in hun haltertop en strakke bovenarmen voor je staan) weer de vraag krijg: 'Welke sport doe je nog meer?' hakkel ik en zeg dat ik ook af en toe hardloop. Dat ik dat dit jaar nog niet gedaan heb zeg ik er maar niet bij.

Dus ik moet dikker worden. Dat kan prima met vet en slecht eten. Maar dat kan niet de bedoeling zijn, aangezien ik net mijn rollen en buik kwijt ben dankzij suikervrij en minder brood.

Vanochtend kreeg ik dus weer een nieuw trainingsprogramma, want ja zei de instructeur: 'We gaan nu echt voor de spiermassa'.
Dus worstelde ik me weer door de onbegrijpelijke termen die voor de oefeningen gebruikt worden. Nu spreek ik best een mondje Engels, zo weet ik wat 'abdominal' betekent en 'shoulder press' en noem maar op. Maar wat een doolhof. Gelukkig staan er nummers en letters bij, dus lukt het me nog enigszins.
Dacht ik. Totdat mijn instructeur (die lieve schat kan er ook niets aan doen) zei: 'Ga alvast maar naar de GAP, dan kom ik er zo aan...'
Dus.

Ik boerde de eiwitshake (wat zijn die dingen toch allerverschrikkelijkst smerig) van eerder vanochtend op en keek hem met grote ogen aan. Hij wees naar het bewuste apparaat en ik schoot gewoon in de lach. Echt, het lukte me niet het in te houden. Voor de vorm liep ik erheen, liet hem de oefening voor doen en deed hem zo goed als mogelijk na terwijl ik alleen maar dacht: dit nooit!
Dus volgende week negeer ik dat gevaarte, want ik ben een zelfstandige vrouw en wie betaalt die bepaalt etc.
Het stomme is dat ik jullie niet kan vertellen waar GAP voor staat, toch volgende week maar even stiekem het uitlegbord lezen.







Reacties

Populaire posts van deze blog

Zeg een hoi!

Help! Wij schrijvers worden vermoord door de emoticon

150 spannende woorden. Een eitje!