Op de radio! Mijn debuut

Wat maak je als schrijver toch veel leuke dingen mee. Zo werd ik vandaag geïnterviewd op de heuse radio. Het was zo ontzettend leuk! Nu ik dit (inmiddels uren later) schrijf, ben ik nog steeds hieperdepieper.

Samen met Lilian Schneider en Rita Spijker zijn wij vanochtend te gast in het radioprogramma ‘De centrale’ van RTV Noord. Wij mogen vertellen over de verhalenbundel ‘Overgave’, die aanstaande zondag 9 februari gepresenteerd wordt.

Als mijn haar maar goed zit
In de studio bij RTV Noord
Eigenlijk alles op deze ochtend doe ik voor het eerst van mijn leven. Zo stap ik het immense gebouw van de ‘Mediacentrale’ binnen, een ontvangsthal ter grote van een voetbalveld, of nog groter ligt aan mijn voeten.
Eenmaal binnen bij RTV Noord zitten Lilian en haar man me al op te wachten. Even gauw naar toilet (zit mijn haar goed?), loop ik langs de visagieruimtes. Dit hele avontuur wordt met de minuut serieuzer, zo blijkt. De zenuwen die ik vakkundig naar de achtergrond gedrukt had, zijn weer terug. Gelukkig is er koffie.
Ah, daar is Rita. We bespreken nog even snel wie wat gaat zeggen en dan worden we opgehaald. Het gaat nu echt beginnen!

Toch op TV!
En daar is hij. Onze gastheer René Walhout staat ons vrolijk op te wachten. We nemen plaats achter heuse radiomicrofoons, man man, het is net echt allemaal. ‘Wat is dit leuk!’, zeggen we de hele tijd tegen elkaar. Ik heb het gevoel dat mijn lach breder is dan mijn gezicht.
Gister grapte ik op twitter wat ik in hemelsnaam aan moest trekken voor mijn radiodebuut. Gelukkig dat iemand daar serieus op reageerde, want we kwamen via de webcam alsnog op tv.

On air
We maken kennis met René, al snel voelen we ons helemaal thuis. We lachen en gieren wat af. Nog even kort wat vragen doornemen en dan gaat de rode lamp op tafel aan, ten teken dat we in de uitzending zitten. Meteen zijn we stil en luisteren naar de aankondiging van René. De rest van ons radio-optreden kun je hieronder beluisteren. (van 10.15 uur tot 10.30 uur, even schuiven met het balkje)



BN-ers
Wat was het leuk, en spannend en verslavend. Helemaal hyper staan we na afloop nog na te praten. Op mijn telefoon stromen meteen de enthousiaste reacties binnen. Hoe mooi het allemaal klonk, hoe goed we op tv leken. Ik voel me een echte beroemdheid.

Dus nu op naar de boekpresentatie, komende zondag. Lilian verwacht minimaal honderd man/ vrouw, dus dat wordt geheid een knalfeest.






Reacties

Populaire posts van deze blog

Zeg een hoi!

Help! Wij schrijvers worden vermoord door de emoticon

150 spannende woorden. Een eitje!