Alweer op de radio? Ja! En ook signeren…


Stapels boeken onder de arm, een pen in de hand. Zo liepen wij schrijfsters van de verhalenbundel Overgave rond bij de boekpresentatie op zondag 9 februari 2014. Hilariteit alom natuurlijk, want hoe doe je dat? Al jouw bundels gesigneerd krijgen, ze niet uit het oog verliezen en ondertussen de bundels van je mede

schrijfsters signeren?


Een hele eer
Wat was het leuk om zoveel enthousiaste mensen bij elkaar te hebben, en onze fans die graag per se mijn naam bij mijn verhaal wilden hebben. Ik voelde me zeer vereerd!


Maar wat schrijf je nou in zo’n bundel? (Slechts een keer eerder had ik een signeerervaring, en toen al na een bundel het zweet op mijn bovenlip) Zet je een handtekening? Of alleen je naam? Ja, wat weet ik als beginneling er ook van.


Don’t worry

En gelijk die dag erna had ik mijn tweede radio-interview. De eerste keer was in de studio van RTV Noord, samen met twee andere schrijfster, maar nu was ik alleen.

Dat vond ik best spannend.

In gesprek met Rosa Timmer
Ik zou rond 20.45 uur gebeld worden door Radio Glasnost en dan vijf tot zeven minuten een gesprekje hebben met de presentator. Via de mail uitte ik mijn zorgen over mijn onervarenheid, als antwoord kreeg ik: ‘maak je niet druk, dat doen wij ook niet’. Nou als je daar niet ontspannen van wordt…


Op de radio

Dus zo geschiedde. Gelukkig had ik mezelf goed voorbereid, dus verliep het gesprek vrij ontspannen. Afgezien van mijn ‘dat is een goede vraag’-herhalingen om tijd te winnen voor een briljant antwoord en mijn knalrode wangen na afloop (goddank zat ik niet in de studio) is het best een mooie promotie voor ‘Overgave’ geworden (al zeg ik het zelf).

Via deze link kun je het interview beluisteren (even scrollen naar beneden, duurt vijf minuten).

Wat is het toch geweldig leuk om zo bezig te zijn met schrijven, publiceren en promotie… Dat smaakt naar meer, zou ik haast zeggen. Maar ja, eerst eens een heel boek schrijven.

'Overgave' schrijfsters


Reacties

Populaire posts van deze blog

Zeg een hoi!

Help! Wij schrijvers worden vermoord door de emoticon

150 spannende woorden. Een eitje!