Culturele Zondag: 'Dans je blij!'


Na elf spetterende ‘Net Naast Noorderzon’ dagen in ‘Het Paleis’ in Groningen, gaan we nu weer over op de orde van de Culturele Zondag.
Lekker vaak in het jaar kun je bij ons je zondagmiddag verrijken met kunst en literatuur.

Het thema van deze Culturele Zondag (16 september) is ‘Dans en Beweging’. Ik heb altijd veel bewondering voor goede dansers. Op het afgelopen Noorderzonfestival heb ik ook weer verschillende dansshows gezien, die mij deden gloeien van ontzag.

Om eerlijk te zijn ben ik niet zo’n danser. Ik ben een schrijver. En of een schrijver al dansend zijn teksten kan produceren?

Wat wel een mooie link is, is het feit dat een schrijver regelmatig zijn schrijfhoofd moet ordenen. Sport, dus ook dansen, is hiervoor een zeer goed hulpmiddel.
Bovendien word ik altijd erg vrolijk van dansen, dus dat schrijft stukken beter.

Wat is er zoal te dansen?
-                    - Workshops ‘moderne dans’ door Club Guy & Roni en Random Collision.
-                    -  DJ Kaan draait totdat we de blaren op onze voeten hebben.

Is er literatuur?
-       Ja zeker! Uitgeverij Passage presenteert ‘Poëzie in beweging’ op het voorplein in het rode prieeltje. Wielerdichters dragen voor uit ‘De dood en het peloton’.

En verder?
Lees zelf de flyer en laat je verrassen zondag 16 september 2012 van 13.00-17.00 uur in ‘Het Paleis’ in Groningen.

Tot dan(s)!




Reacties

Populaire posts van deze blog

Zeg een hoi!

Help! Wij schrijvers worden vermoord door de emoticon

150 spannende woorden. Een eitje!