Schrijfjaaroverzicht 2014 | Bezint eer ge begint


Zoals elk jaar ook nu een stukje bezinning en (kritisch) terugblikken op mijn schrijfactiviteiten.
Toen ik het schrijfoverzicht van 2013 publiceerde had ik grootse plannen voor 2014. Verwachtingen over het afronden van mijn manuscript Cum Laude, en er waren zelfs ideeën voor het volgen van een nieuwe schrijfcursus.
Niets van dat is gebeurd het afgelopen jaar.

Vreselijk!
Dat valt mee. Ik heb mijn herschrijftijd simpelweg onderschat. Ik dacht: dat doe ik wel even in een half jaar (hooguit). En dan doe ik gewoon nog een cursus ernaast. Ja ja, ambitieus is mijn middle name zo lijkt het.
Maar gelukkig ligt Cum Laude nu wel bij de laatste proeflezer en is daarna klaar voor vervolgstappen.

Op de radio!
Wat dan wel?
Zo was er de publicatie van crowdwritingproject Overgave. Wat hebben we veel plezier beleefd hieraan. Ik was zelfs in een heuse radio-uitzending met schrijfsters Rita Spijker en Lilian Schneider en had nog een telefonisch radio-interview. Zo ontzettend leuk was dat.

Weer een dichter als winnaar!
Ook dit jaar werd een verhaal van mij gepubliceerd in een verhalenbundel van de Universiteitskrant Groningen. En ook dit jaar werd ik niet de winnaar maar een aardige dichteres wel.

Stiekem…
- Deed ik toch mee aan drie schrijfwedstrijden (oké, ik had beloofd dat niet meer te doen). Van een wedstrijd is de uitslag nog niet bekend, dus wie weet…

- Stuurde ik voor het eerst een gedicht in voor een dichtwedstrijd, van mijn werkgever. De prijs was huisdichter 2015, dus een grote eer. Helaas won ik niet, maar is mijn gedicht wel tentoongesteld in de hal waar dagelijks honderden mensen langslopen. Toch trots…

Mijn gedicht: Blozend blad
- Hebben Olga Hoekstra en ik ons schrijfproject Marionet afgerond. De herschrijfronde staat nu op het programma. Je kunt de losse delen van onze schoolpleinthriller nog steeds online lezen.

Een heuse heks
Was ik dit jaar als jurylid van de schrijfwedstrijd ‘Gronings ontzet’. Ontzettend leuk en leerzaam om te doen, met nog een mooie middag voor de boeg waarin we de bundel met de beste verhalen presenteren.

Al met al toch een goed jaar. In het allermooiste geval debuteer ik in 2015 met mijn thriller Cum Laude, maar het blijft spannend.

Voor iedereen: bedankt weer voor het lezen van mijn blogs, het meeleven en oppeppen. Ik wens jullie allemaal een mooi nieuw (schrijf)jaar toe!






Reacties

Populaire posts van deze blog

Zeg een hoi!

Help! Wij schrijvers worden vermoord door de emoticon

150 spannende woorden. Een eitje!