Een nieuw schrijfpad!





De afgelopen twee dagen heb ik jullie overladen met tweets over mijn nieuwe schrijfrichting. Ik zal alle commotie eens rustig voor jullie (misschien nog wel meer voor mijzelf) uitschrijven.

Jullie weten dat ik in mijn schrijf- sabbatical zit. Echter mijn schrijfhoofd blijft malen, rommelen en borrelen. Kennelijk is niet-schrijven voor mij geen optie. Even geen schrijfwedstrijden, dat is me wel duidelijk; ik wacht trouwens nog steeds op twee uitslagen.

Wat dan wel?

Manlief zei: ‘waarom ga je geen columns voor websites schrijven.’ Ik heb hem hard uitgelachen, alsof je daar zo maar ‘even tussenkomt’. Maar goed, wel een goed idee natuurlijk dus ging ik maar eens googlen.

Daar was de website van Noorderzon festival. Vorig jaar is deze site begonnen met bloggen. Dat wil ik ook! Dus met rode, warme wangen stelde ik een mail op met de vraag of ik mag meebloggen op hun site.
            ‘Ja, je mag!’, stond er als antwoord. Blij, blij, blij x 100.000.

De volgende dag een kennismakingstelefoongesprek met de blog- coördinator. Weer zweten, een dikke keel en een knoop in mijn maag. Maar dit is wat ik wil, dus kom maar op. Eerst wat giechelen, zwijgen en stotteren, maar daarna was het een goed gesprek. ‘Wat wil je schrijven?’, vroeg ze mij. ‘Columns’, antwoordde ik meteen, ‘over het leven op het Noorderzonfestival.’ Ze was enthousiast. ‘Wauw’, wilde ik gillen, maar ik hield me in hoor.
Om te beginnen heb ik over een kleine twee weken mijn eerste redactievergadering op een heuse redactie. Net echt, niet waar?

Maar dat was nog niet alles. Vanmiddag had ik alweer een kennismakingsgesprek, dit keer op een heus kantoor. Met de ‘community manager’ van www.groningendichtbij.nl. Ik wed dat je nu hard moet lachen om de functienaam van deze beste jongen, ik deed hetzelfde.
Eergisteren stuurde goede vriendin A., die al voor deze site schrijft, een mail door (eeuwige dank daarvoor). Er werd gevraagd wie een recensie wil schrijven over ‘Vuurbom, de geschiedenis van een vriendschap’ (een zilveren griffel winnaar) geschreven door de Groningse schrijver Harm de Jonge. 
Ik, natuurlijk!
En hoera:
            ‘Ja, je mag!’ was opnieuw de reactie. Weer blij. Zo veel voorspoed, wat een geluk!

Dus nu ga ik stoppen met deze blog. Ik ga lezen. En daarna mag ik een stukje schrijven! Daar ben ik dol op, zoals jullie weten.
Nu maar hopen dat ik het goed doe. Iemand nog tips voor het perfect schrijven van een recensie?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zeg een hoi!

Help! Wij schrijvers worden vermoord door de emoticon

150 spannende woorden. Een eitje!